Saturday, October 10, 2015

TIADA HENTI, DIA.

Satu petang
.
Aku dikejut kan dengan --
.
1 kotak di isi kek secret recipe
1 dompet berwarna merah jambu kegilaan hati
&
1 kuntum bunga mawar .
Gila.
.
Bersungguh benar dia datang demi serah hadiah hari jadi. walau awal sehari. .
.
.
sejak 3 bulan yang lalu lagi dia menanti. demi 5 oktober sang gadis ini.
.
manusia apa lah sang pemberi ini.
.
tak tahu erti 'berhenti'.
.
dimarahi. dikasari. diberi amaran berkali kali.
.
sungguh orang sebegini taktahu erti berhenti atau menyerah diri.
.
sedang aku berkata, aku telah ada pilihan jiwa.
.
di tetap dengan azam pertama.
aku akan tetap berusaha.
.
sedang aku tunjuk keburukan diri sampai orang lain menyampah gila.
.
dia rasa rare sebab tak semua sanggup tunjuk sisi buruk pada dunia.
.
.
.
manusia apa dia?
hati macam mana dia?
20 mesej dihantar dia, 1 pun belum tentu aku balas semula.
.
.
kalau aku jadi dia. dah lama aku angkat kaki cari perempuan solehah kat luar sana.
.
.
.
.
aku selalu kata. aku takmau sapa sapa. tambah lagi bercinta. aku takmau berlibat dengan masa lama.
.
.
dia kata. sapa nak bercinta? aku kawan hang ja. tapi aku tetap nak berusaha. kan Allah kata sapa yg berusaha dia akan berjaya?
.
.
.
pening aku dengan manusia. apa dia tak tahu penat ka?




=========================



Tersedar,

Diatas adalah entry yang aku telah tulis 10 Oktober 2015 , 5.43 pagi.
5 hari lepas hari jadi aku.
yang tersimpan rapi dalam draft blog ini.

Apakah aku lupa ?
Siapa dia dulu pada aku ?

Ya, dia sekadar kawan biasa .
Biasa sehingga aku tak pernah lihat sisi baiknya
sisi bersungguhnya dia,
sisi keanak anakannya yang sebenarnya itulah menyempurnakan aku.

Dulu,
Ya, aku benar mahukan lelaki yang matang dan agak berumur dari umur aku.
Hingga Tuhan temukan aku dengan orang yg bertentangan dengan apa yang aku mahukan

Rupanya dialah,
Jodoh yang Allah tentukan.
Berjuta tahun dulu sebelum wujudnya semua ini.

Nama dia sebenarnya telah ada dengan nama aku,
Di Lohmahfuz.



No comments:

Pengalaman bersalin normal waktu PKP 2021 (PART 2)

 PART 2 "Okay now kita nak keluarkan baby. Tapi kita perlukan awak punya semangat untuk push dia keluar. Okay?" kata doktor india ...