Sunday, January 13, 2013

Lama tak lawat blog, kau sihat ke blog?



Assalamualaikum.

Lama tak taip. Eh tak, bukan bukan. Means aku, lama tak taip kat blog. Eheheheh. Selama ni banyak tulis dekat Ms Word je, kat facebook and twitter. Dengan itu, blog ni mcm dah jadi anak tiri belah ayah yg dah lama tak diberi nafkah zahir. Heh, ape aku ngarut ni? Ya, macam tu lah :)


Well, mesti pelik kan tengok post yg dah banyak kena pangkah, ronyok2 then pheww, aku buang teros ke dalam tong sampah. Baik, itu sebab bila tengok balik post2 lama, mak aih, nak termuntah kuning hijau pon ada, malu geli *lebih jelas ye maknanya. Sebab tulisan aku dan penyampaian aku tersangatlah kebudak budakan time tu. Amboi shira, hang ingat hang bagus, hang ingat hang matang sangat dah la skrg ni ? Bukan bermaksud skrg ni aku matang sangat dah. tak tak tak.

Ekceli, dulu penulisan kita, cara berfikir kita pun lain selari dgn apa yg kita lalui time tu, cara kita bergaul n terikut2 cara mesej kita yg ala2 bahasa rojak buah yg RM1 tu.
Ha, yang tu lah *merapu

Erm, and yes.
After aku go through byk dugaan and putus cinta*padan muka hang
Aku jadi lagi ada akal kot, erh maksud aku, disitu baru kita sedar yg cinta manusia tambah2 cinta sebelum kahwin ni sebenarnya takda apa2 pun selain cinta semata2, takda pengisian,
Allah pun tak redha, kita je yg seronok, pastu sedih, kecewa pastu suka balik, then last2, putus.
Rugi kan? Nanti lah bercinta, tu pun kalau ada jodoh.

Dekatkan diri dgn Allah dan tambah lagi ilmu skrg ni,
Tak pandai buat cara tak pandai, pergi belajar shira oi.
Yer, mcm tu lah yg aku tengah buat skrg,
Aku cuma nak tarik orang utk lebih menyayangi Allah SWT dari bermati matian, merindui insan yg tak pasti buat kita. :') Yer sayang, memang susah utk kita berubah, tapi perlahan lahan. Aku akan membantumu. Kita berjihad di jalan ALLAH yer sayang. Genggam tanganku, dan pimpinlah aku ke Jannatul Firdausi, semoga kita ada tempat disana. Aku ingin pergi bersama2, denganmu Muslim. :')

Salam sayang, Shira :)

No comments:

Pengalaman bersalin normal waktu PKP 2021 (PART 2)

 PART 2 "Okay now kita nak keluarkan baby. Tapi kita perlukan awak punya semangat untuk push dia keluar. Okay?" kata doktor india ...