Friday, December 5, 2014

Tunjukkan jalan

Tuhan,

Aku hambamu yg lemah
aku sesat tanpa petunjukMu
aku hilang tanpa hidayahMu
aku lemah tanpa kekuatanMu
aku tiada apa apa selain keizinanMu

tiada yang berlaku di atas bumi ini
dalam hidup ini
dan lorong takdirku ini
tanpa keizinan dariMu wahai Khaliqku.

Terima kasih atas nasihatmu
jika dirimu yakin apa yg dilakukan hamba ini salah
sudikah dirimu mendoakan aku?

Ya Allah
tunjukkanlah yang benar itu benar
dan izinkanlah aku mendekatinya
dan tunjukkanlah yang salah itu salah
dan izinkanlah aku menjauhinya.

semoga semuanya berjalan dengan baik

jika fitnah itu fitnah
izinkanlah ia dibersihkan

dan jika yang benar itu dianggap salah
izinkanlah kami memperbetulkannya.

No comments:

Pengalaman bersalin normal waktu PKP 2021 (PART 2)

 PART 2 "Okay now kita nak keluarkan baby. Tapi kita perlukan awak punya semangat untuk push dia keluar. Okay?" kata doktor india ...