Saturday, June 6, 2020

JAGA DIRI KITA SEBAB ORANG TAK KISAH KALAU KITA SAKIT KE APA.

JAGA DIRI KITA SEBAB ORANG TAK KISAH KALAU KITA SAKIT KE APA.
.
.
Kadang bila pandang lelaki kat belakang tu, rasa macam tak percaya yang kita dah kawin dengan dia. Dalam kehidupan suami isteri ni, ada sisi baik ada buruk masing masing yang kita akan nampak, tapi betapa banyaknya kelemahan Syira, diterima baik dan dibimbing baik oleh suami syira ni.
Pompuan kan, dia selalu rasa perasaan dia betul, emosi dia betul. So tetiba syira rasa syira nak berhenti kerja waktu tu jugak. Sebab waktu tu dah stress sangat dah. Tambah tambah waktu tu sangat penat, sedih. Tapi alhamdulillah, nasib baik suami ni penyabar dalam menangani situasi ni. Dia explain kenapa tak boleh berhenti lagi sebab kita kena stabil dulu semua. Okay waktu tu dah tenang sikit. 😂
Nak tau nape jadi cemtu?
Sebab minggu ni syira sangat penat.
Kerja ofis sangat banyak, sambil bisnes sambil buat kerja, tido pun dah tak betul dah. Selalu tido pukul 4 pagi. Bangun balik then keje balik. Badan syira pulak jenis senang sakit. Kejap kejap migrain, pening, muntah, sakit itu ini. So bila badan penat macam ni, dah 2 kali dah nak demam tapi alhamdulillah okay lagi.
Tapi hari ni, dia minta syira stop kejap bisnes. Stop kejap keje. Stop semua. Dia nak bawak syira tengok dunia dan release stress. Nak makan pun tak sempat so minggu ni asyik beli je. Dia kata kesian sangat. 😭 Tau takpeee. Dia nak syira tido je bila sampai rumah sebab tido tak cukup then syira nampak sangat lemah.
Baru terfikir syira tak jaga diri lately ni.
Pastu bila dah nak pitam baru rasa tersedar yang kita terlalu over-working. Alhamdulillah untuk nikmat dan nyawa yang masih ada. Nikmat suami. Nikmat kesihatan.
Terima kasih abang sebab sangat memahami diri dan kerja isterimu ni.
Appreciation post ni untuk suami, diri sendiri dan nasihat untuk semuaaaa orang agar jaga diri even macam mana banyak pun kerja kita, jaga diri. Lain orang lain kemampuan.
Kita lebih tahu diri kekuatan diri kita.
❤️
Just love yourself.
Sebab takkan ada orang kisah pun kalau kita pengsan ke sakit ke masuk hospital ke, yang penting keje siap. Kita yang kena jaga diri kita sendiri dan buat ikut kemampuan diri kita.
Love,
SyahiraNur


No comments:

Pengalaman bersalin normal waktu PKP 2021 (PART 2)

 PART 2 "Okay now kita nak keluarkan baby. Tapi kita perlukan awak punya semangat untuk push dia keluar. Okay?" kata doktor india ...