Tuesday, December 30, 2014

Dengarkan aku, Allah.

Tuhan,
maaf untuk segala ketidak-upayaanku
ketidak-sempurnaanku
kekhilafanku

lantas aku
melakukan sesuatu 
yang mendekati murkaMu
menyakiti hatiku
memberati pundak hambaMu yang lain

.....

Bukan Kau tidak tahu
apa yang aku laku

Bukan Kau tak tahu
apa yang aku pinta

Bukan Kau tidak nampak
segalanya yang telah tersusun di-sini

Kau bahkan tahu segala
Maka, Kau pujuk
pujuk aku dengan 
ayat ayat cinta
kalam keramat penuh indah

Kau berkata lagi,
"Jadikanlah sabar dan solat itu sebagai penolongmu"

Aku sabar. 
Mungkin salah aku. Semua ini.

Mengejar dan tercari cari
sedang cintaMu, 
aku tak amati sehebat ini.

Maafkan aku
Rabbi....
Maafkan aku
insani....

No comments:

Pengalaman bersalin normal waktu PKP 2021 (PART 2)

 PART 2 "Okay now kita nak keluarkan baby. Tapi kita perlukan awak punya semangat untuk push dia keluar. Okay?" kata doktor india ...